27 Mayıs 2014 Salı

BİRAZ AYRILIK BİRAZ HÜZÜN



Her Salı olduğu gibi bu salı da okula geç kaldım. Koştur koştur sınıfa çıktım. Kapı açık. Önce Nazmi hoca gelmedi sandım. Yaklaştım. İçerde. Tüm neşesiyle. Tüm sınıfa birşeyler ısmarlamış. İkinci sınıfta olduğu gibi. İkinci sınıfta Nazmi hocadan matematiksel iktisat dersini almıştım. Tüm sınıfa eti puf ısmarlamış ve dersi eti puf üzerinden anlatmıştı. Düzlem olarak kabul edin bunu demişti. Hayatımın en keyifli dersiydi o zamanlar. Ama Nazmi hocayla Yavuz hocayla o günün dışında o kadar keyifli dersler geçirdik ki.
Bugün dünyanın en iyi yürekli hocası, Nazmi hocamız, kocaman öğütler verdi bize. Gerçekten oturup şu anda neler hissettirdiğini, neler söylediğini tek tek yazamam, yazsam da o anın duygusunu şuraya yazacağım üç beş cümleyle de yansıtamam. Bugün ilk defa böyle bir bölümden böyle bir okuldan mezun olmak istemedim.Hayatımın geri kalanını bu hocalarla, bu sınıfta geçirmek istedim.
Üniversite sonuçlarının ilk açıklandığı günü hatırlıyorum. Eve kocaman bir hüzün oturmuştu. Her kırık hayalin sonunda söylendiği gibi "hayırlısı olsun kızım" diyebilmişti babam. O yıl üniversiteye gelmemeyi, puanımın kırılacağını bile bile bir yıl daha hazırlanmayı istemiştim. Bu kadar bizi yasa boğan bölüm ne olabilir ki diye akıllarınıza bir soru gelmiş olabilir. Ekonometri. Duydunuz mu ? Ya da çevrenizde bu bölümü bitiren var mı bilemiyorum. Tercihlerime yazarken çok araştırmamıştım açıkçası, rehber hocamın tavsiyesiyle yazmıştım. Kazandığım gün internette bölüm hakkında yazılanlardı, bizi üzen. Öyle böyle derken bugün buradayım. Son sınıftayım. Allah nasip ederse mezun oluyorum. Bizim okulun üçüncü mezunlarıyız.
İlk geldiğim zamanlar bu bölümde de bu şehirde de bu sınıfta da zaman nasıl geçer, dört yıl nasıl biter diye düşünmedim değil. Ama bugün hayatımın en anlamlı günüydü. Nazmi hoca  ikinci sınıfta olduğumuz vize sınavlarımızı dağıttı. Notum berbat tabi. Dört yıllık lisans eğitimim boyunca verdiğim en zor derstir. Ancak bu yıl verebildim. Açıkçası çok kolay bir bölüm değil ama dört yılın sonunda şunu anladım ki en iyi hocalardan ders almışız. Yavuz hocanın, Nazmi hocanın, Serdar hocanın sınavlarında çok ter dökmüşümdür. Sınavlarda bu kadar zorlanmış olmam asla onlara olan saygımı, sevgimi değiştirmedi. Yani bugün, bizimle o derste olsaydınız ne kadar iyi yürekli, ne kadar başarılı hocalardan ders aldığımızı anlardınız. Bir ekonometri bloğunun düzenlediği ankette Nazmi hoca ekonometri bölüm başkanları arasında Türkiye'de en sevilen hoca çıkmıştı. Kesinlikle doğru. Hani böyle "baba hoca" deriz ya hah işte bu terimin içini dolu dolu dolduran hocadır, Nazmi hoca.
Nazmi hocanın ve Yavuz hocanın hakkını ödeyemeyiz.
Biliyorum, tüm sınıf arkadaşlarım içinde aynı hüzün var. Hepimiz üzülüyoruz. Böylesine iyi hocaları kim bırakıp gitmek ister ki?
Çözünürlükleri pek iyi olamamakla beraber sınıfça çekildiğimiz birkaç fotoğrafı da şuraya kondurayım;

Nazmi hocamız;



Dört yılın sonunda elene elene bu kadar kaldık;



Arada İsmail hoca var ama bulmanız zor olabilir zira hala öğrenci gibi duruyor;



23 yorum:

  1. Tek kelimeyle harika, duygularımıza tercüman olmuşsun.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten de varlığını bilmediğim bir bölümmüş "Ekonometri" ((:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaşırmadım :) şu anda çoğu üniversite de var ama hala da pek duyuramadı adını :)

      Sil
    2. Birde Tuğba Tahmazoğlu nu tanıyor musun?

      Sil
    3. Kardeşiniz çoook büyük yazar (: her yazısını takdir ediyorum.. ((:

      Sil
    4. Aynen ben de çok takdir ediyorum. Evde tuttuğu defterlerden dört dörtlük bir deneme kitabı çıkar :)

      Sil
  3. Öncelikle tebrik ederim canım ne güzel mezun oluyosun :) Bir an da kendi mezun olduğum zaman gittim okulun son zamanları bir an önce geçsin artık diye sabırsızlanıyordum.Şimdi de öğrenci olmak varmış diyorum her ne kadar son zamanlarını sınavlarla geçirecek bile olsan tadını çıkarmaya bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mezun olup olamayacağım kesin değil bölüm zor olunca daha da finallerimi olmamışken kesin gözüyle bakamıyorum hala :) ama umuyorum olacağım, ve mezun olan herkes de senin gibi özlüyor sanırım öğrencilik yıllarını. Ama cidden ben de özlenecek yıllar olduğunu düşünüyorum. Güzel anılar bırakıyoruz en genç zamanlarımızda :)
      Yorumun için ayrıca teşekkürler, sevgiler...

      Sil
  4. bütün fotolara bayıldım ama bi de duygulandım kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler deep,
      bitiyor ya üzülüyorum.

      Sil
    2. hayat işteee. :) ay tabii daha çoook gelcem ki ben sanaaa. bi de sen iyi kalplisin bu çok belli oluyo ki. tanıtcam ben seni herkes gelsin sana bana neeee :)

      Sil
    3. Deep,
      Şu sınav haftası o kadar iyi moral oldun ki bana :) Kendi kendime gülüyorum, beni tanımadan böyle iyi düşüncelere varman da ayrıca çok daha mutluluk verici :) Hem de bunu diyen bildiğin yazar :)
      Kitabın hakkında hep güzel yorumlar okudum, o kitabı alıcam, sınavlar bitsin bloğumda da yazıcam :)

      Sil
    4. heeey o zaman bak içimden dilicem sınavların iyi geçsin o zaman. ama bak seçtiğin sözlerden anlatış tarzından belli oluyo kiii öyle olduğun. :) bi de söle o zaman fotoda hangisisin. gözlerinden de belli olduğuna eminim kii :)

      Sil
    5. Ayy umarım iyi geçerler :) blogta kendi resmimi hiç yayınlamama rağmen, sırf anısı var diye bunları yayınlamıştım. Üstelik 'sen hangisisin' sorusuyla karşılaşacağımı bilmeden :)
      Sen kimi tahmin ettim bilmiyorum ama ilk fotoğrafta iki kapalı arkadaşın arasında oturan toz pembe gömleği olan :)
      Doğru mudur tahminin ? :)

      Sil
    6. yok ama ben bi tahminde bulunmamıştım kii. fotoları tümden sevmiştiim. şimdi bi daa baktım ki işte. ama uygun evet sensin işteee. keşke tahmin etseymişim yaaa :) bi de baksan yaaa bende mimler var, zamanın olunca yapsan yaaa :)

      Sil
    7. Evet mimleri görmüştüm, en yakın zamanda yapıyorum o zaman :)
      Ben niyeyse tahmin etmişsin gibi algıladım bi an, evet keşke tahminde bulunsaydın kimi tahmin ederdin merak ediyorum :)

      Sil
  5. En güzel yaşlarımızda beraberdik aslında geriye bakınca nede güzel nede güzelliklerle doluymuş etrafımız :) ne çok anı biriktirmişiz eteğimizde :) ve inanıyorum ki bi gün herkes duyacak bölümümüzü çünkü az emek vermedik ve şimdi meyvelerini alma zamanı 😊bizi çok özlicemmmm

    YanıtlaSil
  6. En güzel yaşlarımızda beraberdik aslında geriye bakınca nede güzel ne de güzelliklerle doluymuş etrafımız :) ne çok anı biriktirmişiz eteğimizde :) ve biliyorum ki gün gelecek herkes duyacak bölümümüzü çünkü az emek vermedik biz şimdi onun meyvelerini yeme zamanımız inş bundan sonrası hepimiz için çok güzel olur bize dair herşeyi çok özlicemmmm 😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyyeeee, Hoşgeldin :)
      Az emekler vermedik canım evet en önemlisi emeğimizin karşılığını alıp mezun olduk :) durduk durduk son sınıfta daha çok tanıdık birbirimizi, en güzel vakitlerimizi en sona saklamışız gibi.
      Umarım hepimiz için her şeyin en hayırlısı olur :)

      Sil
  7. Bu paylaştığın güzel anılarımızın üstünden geçen zaman 1. Yılına yaklaştı. Belki şu resimlerdeki gülen simalar yavas yavas hatıralarınızda kaybolmaya başladi verdiği ayrılık acısıyla birlikte.Gelecek adına çok önemli bir zaman diliminden geçiyoruz. Belki oturup geçmişi mi düşünecegiz diyorsunuzdur. Düşünecek onca şey varken(Kpss, Ales, askerlik, evlilik vs. vs. ). Belki haklisiniz size hak verebiliyorum. Gerçekten zor huzurlu bir yaşam sürmek. Ama herkes ne yazikki uzaklaşamiyor arkaniza bile bakmadan gittiginiz bu şirin ve bir o kadar kederli bu topraklardan. Ayrılık acısı en çok benim gibi aynı oksijeni soludugumuz ayni mekani paylastigimiz ayni karede fotograf cektirdigimiz okulun koridorlarinda hergün dolaşan biçarelere vuruyor. Evet yaklaşık 1 yıldır her sınıfta seslerinizi işitir , her sınav öncesi heyecanlarınızı hisseder, sınavda ise kiminizin harıl harıl sınav kağıdını doldurduğunuzu kiminizin etraftan yardım beklediğinizi ( çoğumuz gibi) gözlemlerim. Ve öyle bi acı verir ki bu, benim gibi siz olmasanızda burda olmak burda bütün bu anılarla birlikte yaşamak zorunda olanlara tarif edilemez. Yinede bazen sınıfta ögretmen masasına oturur elimi yüzüme dayar ve hepiniz sınıfta olduğunuzu hayal eder ve biraz hüzünlü de olsa gülümserim. İyi ki bu şehirde bu okulda bu bölümde ve sizlerle 4 yılımı geçirmişim diye teşekkür ederim Rabbime. Şimdi kiminiz ders çalışıyor kiminiz askerde kiminiz evliliğe hazırlık yapıyorsunuz biliyorum ve hayattta hep yüzünüzün tıpkı bu fotoğraflarda ki gibi gülümesini istiyorum. Paylaşmak istedim. Teşekkür ederim. UNUTULMAMAK ümidi ile. Hoşcakalın.
    Yakup Çelik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa Yakup, Hoş geldin :)
      İnan orayı bırakıp gelmek benim için oldukça zordu. O biçare sınavda çabaladığım zamanları bile mumla arıyorum. Neden mi. İşte üste saydığın sebeplerden. Tek derdimizin sınavlar olduğu zamanları öyle özlüyorum ki. Bana sorsan şu anda en iyisi senin durumun. Hayatın telaşına öyle kaptırdık ki çoğumuz kendimizi bir küçük tebessüme muhtacız. Sen nasıl ki sıralara oturup aklına getiriyorsun sınıfımızı ben de resimleri açıp bakıyorum.
      Ama acı olan ne yazık ki herşey resimlerdeki gibi değil çok az bir zaman sonra belki de çoğumuz aklına bile getirmeyecek o günleri. Herkes şimdiki gibi özler mi bilemiyorum.
      Vel hasıl kelam müthiş güzel günlerdi. Ve ben acayip özlüyorum. Kimse de aklımda kötü kalmadı. Sınıfı,okulu o küçücük ilçeyi hepsini her şeyi acayip özledim...

      Sil

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...