31 Temmuz 2013 Çarşamba

BİR TEREDDÜDÜN ROMANI


PEYAMİ SAFA / BİR TEREDDÜDÜN ROMANI

Bu kitabı okuyalı baya zaman olmasına rağmen açıkçası ne yazacağımı bilmiyorum.
Kitabı okurken de aklımda tasarlamaya çalıştım aslında ama gerçekten yazarken en çok zorlandığım kitaplardan biri bu oldu sanırım.
O halde, kısaca kitabın içeriği hakkında bahsetmek en iyisi olacak diye düşünüyorum.
1.basımı 1933 yılında,Suhulet Kitabevi'ne ait. 1968 yılından beri de Ötüken Yayınevi'ne ait. Ben de bu yayınevinin basımından okudum. Kitabın öne çıkan üç Başkahramanı var. Mualla,Vildan,Yazar.
Mualla "Bir Adamın Hayatı" adlı kitabı okuyup okumakta kararsız kalır. Kimi zaman merakla okusa da kimi zaman içi bunalarak kapatır. Ve bir gün bu kitabın yazarıyla tanışır. Yazar, Mualla ile evlilik düşünürken eskiden tanıdığı Vildan karşısına çıkar. Ve kitabın bu kısmından sonra daha çok yazar ve onun asla gerçekte kim olduğunu öğrenemediği bir hayranı olan Vildan'nın arasındaki ilişkiye tanık oluyorsunuz.
Vildan oldukça garip bir kadındır. Yazarın kitaplarını okumuştur ve onun hayranıdır. Bir şekilde yazarla tanışır fakat yazarın aklında soru işaretleri vardır. Vildan'ın gerçekte kim olduğu merak eder,kendisini farklı tanıttığını düşünür ki Vildan'da bir müddet sonra aslında kendisinin,anlattığı kişi olmadığını açıklar.
Sanırım dilinin biraz ağır olması nedeniyle kitap ilk başlarda biraz zor okunuyor fakat ilerledikçe dilinin biraz daha yalınlaştığını görüyorsunuz.
Benim en hoşuma giden kısımları Vildan'ın yazara yazdığı mektuplardı. Oldukça garipti.
Bu kitabı sevdin mi ya da sevmedin mi diye soracak olursanız sanırım ne diyeceğimi bilemem.
Tuhaf bir kitaptı yani.
Ama okumak için "fena değil" diyebilirim.

4 yorum:

  1. peyami safa kitaplarının hepsini
    edinmek istiyorum aslında. bu kitabını
    okuyalı çok oldu ama farklı bir kitabına daha geçemedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de başka kitaplarını okumayı düşünüyorum mesela Yalnızız çoğu arkadaşımdan duyduğum ve beğenilen bir kitabı. Bundan sonra okuyacağım ikinci kitabı o olur sanırım.
      Sevgilerle :)

      Sil
  2. Merhabalar,

    Peyami Safa‘nın kaleme aldığı romanları içinde en fazla beğendiğini ifade ettiği, anlatım tekniği ve olay örgüsü bakımından bütün eleştirmenlerce Türk edebiyatının en ciddi psikolojik romanı olarak kabul edilen “Matmazel Noraliya’nın Koltuğu” kitabından en çok beğendiğim 17 alıntıyı sizinle de paylaşmak istedim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/peyami-safa-matmazel-noraliyanin-koltugu-romanindan-hafizama-kazinan-17-alinti/

    Güzel okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  3. Daha okumadım ben 🙈 teşekkürler, bloğunuzu ziyaret edecegim edeceğim.

    YanıtlaSil

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...